Continue stroom aan leads voor makelaarskantoor

Vraagstuk

Oosterom & Verhagen Makelaars is een makelaarskantoor dat met de tijd meegaat en zich bewust is van de meerwaarde van online marketing.
Een makelaarskantoor met meer dan 40 jaar ervaring met alle facetten die er bij een aan- of verkoop van een woning komen kijken – én daar volgens vele beoordelingen erg goed in is. Voor een makelaar zijn met name de mensen die hun huis willen verkopen interessant. De doelstelling was dus direct vrij concreet: zoveel mogelijk potentiële verkopers in de regio aanleveren bij Van Oosterom & Verhagen. Een doelstelling waar een strategische én uitvoerende aanpak aan zit verbonden, die wij als marketingpartner al een aantal jaren op ons nemen.

Online research als basis
voor de strategie

Van Oosterom en Verhagen heeft aan ons gevraagd om een online strategie te ontwikkelen die aansluit bij de bedrijfsvoering van het makelaarskantoor. Hierbij is allereerst gekeken naar de huidige marketinginspanningen. Welke kanalen werden er ingezet? Welke boodschap werd er gecommuniceerd? Een belangrijke vervolgstap is om de doelgroep te analyseren.

Zo kunnen we bepalen of de gekozen kanalen en boodschap wel aansluiten bij de vraag van de potentiële klant. We kijken naar de grootte van de doelgroep en hun behoeftes en (online) gedrag. Met deze inzichten kunnen we een customer journey in kaart brengen. Dit is van belang om te achterhalen hoe we de potentiële klant in elke fase van het beslissingsproces weten te bereiken met de juiste content.

Passieve en actieve leads binnen de online strategie

Bij het opstellen van de online strategie werd al snel duidelijk dat er onderscheid kan worden gemaakt in twee type leads in het geval van een makelaarskantoor: passieve en actieve leads. Dit zijn dan ook twee verschillende customer journeys.

Een actieve lead (iemand met concrete verhuisplannen) moet op een andere wijze worden benaderd dan een passieve lead (iemand die nog geen verkoopintentie heeft). De actieve leads bereiken we met de inzet van Google Ads-campagnes (SEA), de passieve leads door middel van Social Media Management en Social Media Advertising.

De online strategie in de praktijk uitgevoerd

Met de resultaten uit een gedegen zoekwoordenonderzoek, is er een campagnestructuur opgezet waardoor Van Oosterom & Verhagen zo goed mogelijk zichtbaar is bij de potentiële (actieve) leads binnen de betaalde zoekresultaten van Google. Met tekstueel sterke advertenties en een conversievriendelijke website, trekken wij de aandacht van de doelgroep.

Voor de organische content, social advertenties en website is een herkenbare stijl neergezet die overal terugkomt, zowel visueel als in tekst.

Samenwerking op het gebied van content ontwikkeling is belangrijk om expertise van het betreffende vakgebied te kunnen uitstralen én te communiceren in elke fase van de customer journey.

Door middel van diverse conversie-metingen op de website, zijn de resultaten duidelijk te herleiden naar de marketinginspanningen. Een belangrijk onderdeel van de periodieke rapportages en het advies dat we daarbij geven.

“Een klantvriendelijke, deskundige, meedenkende en resultaatgerichte houding zorgt voor een constructieve en succesvolle samenwerking! Zeer tevreden.”
Jay Busselaar - Makelaar

Resultaat

Een duurzame relatie voor maximale online groei

Het ontwikkelen van de online strategie en de uitvoering hiervan, heeft ervoor gezorgd dat er structureel leads worden aangeleverd. Doorlopende optimalisaties aan de online strategie hebben in alleen 2021 al gezorgd voor een groei van maar liefst 61% in behaalde doelen. Daarnaast is er een duurzame relatie ontstaan, waardoor de productieve manier van samenwerken van grote invloed is op de groei in resultaten.

Efficiënt marketingplan opstellen?

Ontdek in 8 vragen hoe ⤵️
(Vereist)