Een boost aan interactie en betrokkenheid

Vraagstuk

Haust bestaat 150 jaar en daar toasten ze graag op met hun fans! Haust wilde dit historische moment niet zomaar voorbij laten en heeft ons gevraagd om een concept te bedenken rondom het jubileumjaar.
Dit concept hebben wij uitgewerkt in verschillende uitingen – we hebben een jaar lang feestelijke acties gehouden. Dit heeft voor een flinke boost aan interactie en betrokkenheid onder de fans gezorgd!

Feest vieren met een strategie

Samen met Haust hebben we een contentplanning gemaakt voor het 150-jarig bestaan – die aansluit op de overkoepelende online strategie van Haust. Hierbij waren de belangrijkste doelstellingen het vergroten van de naamsbekendheid van het merk en interactie en betrokkenheid verkrijgen onder de fans. Daarnaast hebben we extra conversie-momenten aan de bestaande strategie toegevoegd met als doel om fans ambassadeurs te maken en om wat terug te doen voor de fans tijdens het feestelijke jaar.

Resultaat

Een boost aan interactie
en betrokkenheid

Er is een flink bereik onder de doelgroep gegenereerd. Gedurende het jaar heeft de gehele doelgroep gemiddeld 5x een advertentie van Haust gezien. Op meerdere momenten in het jaar hebben we een actie gehouden voor het winnen van een borrelpakket. 

Daarnaast konden fans en volgers het gehele jaar hun lekkerste toast-recept insturen. Met de inzendingen is er een ‘150 jaar Haust-receptenboekje’ ontwikkeld. Dit receptenboekje is nu te downloaden via de website van Haust, wat ook weer een perfecte conversie-moment is om naar te sturen vanuit Social Advertising en Google campagnes.

Efficiënt marketingplan opstellen?

Ontdek in 8 vragen hoe ⤵️
(Vereist)