Het behouden van een goede vindbaarheid
Doelstelling was om een mooie en conversievriendelijke website op te leveren die volledig in lijn is met de nieuwe positionering (zowel met beeld als de story). Belangrijk hierbij was dat de verkregen SEO-posities – en dus een goede vindbaarheid – niet verloren gingen door de nieuwe URL-structuur. We hebben hiervoor de navigatie nagenoeg hetzelfde gehouden.
Allereerst hebben we samen met Haust besloten welke onderdelen van de website wel en welke onderdelen niet terug zouden komen op de nieuwe website. Daarnaast is besproken welke conversiedoelen we adviseren te verwerken in de website. Aan de hand van de bespreking, de positionering en met de conversiedoelen in ons achterhoofd, hebben wij een nieuw webdesign gemaakt voor de website.
Van design tot werkbare website
Na goedkeuring van het webdesign, hebben wij het bouwen van de website volledig begeleid – in samenwerking met het webbureau van Haust. Vervolgens hebben wij het vullen van de website met content volledig uit handen genomen. We hebben de story en positionering van Haust toegevoegd aan de website, teksten SEO-proof geschreven en de afbeeldingen opgemaakt en toegevoegd.
Resultaat
Een website volledig in lijn met de positionering
Er is een strakke website opgeleverd die volledig in lijn is met de positionering en beeldtaal van Haust. De website is gebruiksvriendelijk én conversievriendelijk ingericht, met behoud van de goede vindbaarheid van de website. Na oplevering en livegang zijn wij verantwoordelijk voor het bijhouden en vernieuwen van de content op de website van Haust.
- Website volledig in lijn met positionering en beeldtaal
- Snellere website; 91% score websitesnelheid
- Toename van 78,4% in het aantal websitebezoekers