Case

Krachtige positionering en sterke beeldtaal voor 3 labels

Klant

Terminal Recruiters

Vraagstuk

Terminal Recruiters is een serieuze specialist in het rekruteren van personeel. Momenteel voeren zij drie labels waarin zij hun dienstverlening onderverdelen in vacatures voor Terminal Recruiters, Logistic Recruiters en Tech Recruiters.
Voordat we starten met het opstellen en uitrollen van de online marketing strategie, hebben we eerst de visuele basis sterk neergezet om consistent en krachtig naar buiten te treden. We hebben het fundament van Terminal Recruiters versterkt met een heldere beeldtaal. Hierbij hebben we gekeken naar de logo’s, kleurgebruik, lettertypen, stijlelementen, fotografie en dit alles laten we samenkomen in een sterk ontwerpgrid. Dit dient als anker voor alle communicatie in de kanalen.

Klant

Terminal Recruiters

Diensten

positionering

Beeldtaal

Welkom in de wereld van aanpakkers en doorpakkers!

Terminal Recruiters richt zich op het aantrekken van (technisch) personeel in de haven. Zij komen zelf uit de wereld van haven en procesindustrie en hebben het netwerk en de kwaliteit in huis om terminals en werkzoekenden bij elkaar te brengen. ‘Wij selecteren op karakter’ vormt de essentie en hier gaan we dieper op in. We spreken de doelgroep direct aan op hun ambitie en doelstellingen. We zetten ze in hun kracht.

Terminal Recruiters; jouw thuishaven

Terminal Recruiters koppelt de juiste mensen aan hun ideale job in de havenwereld. De combinatie van ervaring én een sterk netwerk zorgt voor succes. Deze voorkeurspositie willen we claimen, in vorm en taal. We omarmen de nuchtere kijk op recruitment in de haven, en hebben kleuren gekozen die dit uitstralen. We hanteren een strak, no-nonsense lettertype dat prettig leest, maar ook kracht uitstraalt. We spreken klare taal die onze mentaliteit onderstreept in korte, bondige headings. Fotografie maakt alles tastbaar. Oprechte beelden van mensen in hun kracht. Dit alles tezamen vormen de ingrediënten voor een sterk merk.

Alle ingrediënten voor een heldere huisstijl

We hebben kleuren gekozen die passen bij onze klant en hun werkgebied. Terminal Recruiters is groen en staat voor ambitie, kennis en trots. Logistic Recruiters is blauw en staat symbool voor het water en de verbinding. Tech Recruiters is oranje en staat symbool voor innovatie en techniek.

De typografie is recht door zee. We voeren een standvastig font, passend bij de mentaliteit van onze klant. Bij de fotografie staan onze helden centraal! Mensen maken het werk. Omdat Terminal Recruiters veel waarde hecht aan de koppeling van de juiste bedrijven met de beste krachten, laten we dat trots zien. 

Het communicatiegrid is dan ook sterk ingestoken op beleving en het etaleren van vacatures. We hebben een 50/50 vlakverdeling gekozen met vaste plekken voor communicatie. Krachtige headers die aanspreken op karakter. Duidelijke titels en ruimte voor een herkenbare afzender. Daarnaast is een kaderrand toegevoegd die het ‘etalage’-aanbod van een vacature onderstreept. Dit grid is vervolgens doorgevoerd zodat deze zowel online als offline in elk kanaal kan worden ingezet.

resultaat

Een sterk fundament voor online groei

We hebben de logo’s gestileerd zodat deze de moderne tijd onderstrepen. We hebben stijlelementen gedefinieerd die samenkomen in een beeldtaal en daarin een duidelijk en flexibel communicatiegrid vastgesteld. Vervolgens hebben we deze doorgevoerd in de uitwerking van nieuwe websites, social media templates, inrichting van social media kanalen, campagnebeelden, displaybanners en huisstijlmiddelen.

Door het neerzetten van een sterk merk met een consistente, herkenbare huisstijl is er een sterke basis gevormd die de online marketing perfect ondersteunt. Elke boodschap die gecommuniceerd word ziet er verzorgd uit en zal overal herkenbaar zijn.