Case

Landelijke verkeersschool met lokale marktbenadering

Klant

NXXT Verkeersscholen

Vraagstuk

NXXT Verkeersscholen positioneert zichzelf als de beste rijschool van Nederland. Deze positionering moest ook online worden doorgetrokken.
NXXT Verkeersscholen heeft een jonge doelgroep; perfect te bereiken via social media kanalen. Een social media strategie sloot dan ook perfect aan op de doelstellingen van de klant.

Aanpak

Een online strategie met de focus op social media

De samenwerking met NXXT Verkeersscholen is gestart vanuit de vraag om het bereik en het aantal volgers op social media te verhogen. Wij hebben dit in eerste instantie gedaan door het plaatsen van organische tijdlijnberichten, dus zonder inzet van budget. Tijdens de samenwerking hebben we de inzet van social media geïntensiveerd door Social Advertising toe te voegen aan de strategie. Dit werd een grootschalige campagne met zowel landelijke als lokale campagnes.

Vanuit een steeds intensievere samenwerking hebben we meerdere vraagstukken van NXXT Verkeersscholen opgepakt en zijn wij ingezet als volledige marketingpartner van NXXT Verkeersscholen. Het strategische vraagstuk begint bij de online research. Vanuit dit onderzoek hebben we een online strategie ontwikkeld met als conversiedoel het verkrijgen van proefles inschrijvingen. In de strategie hebben we alle punten van de customer journey onderzocht en invulling gegeven aan elke fase binnen de klantreis – van het onderhouden van de community tot een sterke leadgeneratie in de vorm van proefles aanvragen.

Een conversievriendelijke website is bij de doelstelling van NXXT Verkeersscholen onmisbaar. We hebben de website gebruiksvriendelijker gemaakt en geoptimaliseerd voor het conversiedoel. Daarnaast hebben we de content creatie uit handen genomen en het adverteren op Google aan de online strategie toegevoegd. Het totaalpakket aan expertises zorgt voor een efficiënte en effectieve samenwerking.

Aanpak

Organische groei op social media

Vanuit Social Media Management hebben wij onderzoek gedaan naar de manier waarop NXXT Verkeersscholen zelf social media inzet. Vanuit deze analyse en de vraag van de klant, hebben wij een verbeterplan opgesteld én uitgevoerd voor de professionalisering van de social media kanalen. Door middel van een contentkalender en het regelmatig posten van snackable en interactieve content – volledig afgestemd op de doelgroep – is het bereik van NXXT Verkeersscholen op social media vergroot en groeit daarmee het aantal volgers.

Het onderhouden van de community werd in de loop van de samenwerking een groter vraagstuk. Naast Facebook en Instagram hebben we ook het YouTube account geprofessionaliseerd. We hebben video’s gerealiseerd voor het account en hebben vanuit een sterk concept een YouTube-serie ‘The NXXT Best’ ontwikkeld.

Uitbreiding met Social Advertising en Google Ads

Ook kregen wij vanuit NXXT Verkeersscholen de vraag of wij konden helpen bij het verkrijgen van nieuwe inschrijvingen voor specifieke lokale regio’s. De inschrijvingen in deze regio’s liepen terug. Wij hebben voor dit conversie-doel lokale social media campagnes geactiveerd en ervoor gezorgd dat de aanvragen voor proeflessen weer opliepen. De resultaten waren veelbelovend en we zagen enorme kansen voor de online groei van NXXT Verkeersscholen! Vervolgens hebben we onderzoek gedaan naar de groei kansen voor NXXT Verkeersscholen met de inzet van Social Advertising en adverteren op Google (SEA).

Lokale organische vindbaarheid verhogen

Om de website ook een organische betere positie binnen Google te geven, hebben we een grootschalig SEO-traject opgezet. We hebben hiervoor SEO-teksten geschreven voor elke regionale rijschool. Dit zorgt voor een goede landelijke én lokale vindbaarheid van NXXT Verkeersscholen in elke regio waarin zij werkzaam zijn.

Resultaat

Een explosieve online groei

De inzet van verschillende online middelen, zorgde voor een explosieve groei van NXXT Verkeersscholen. De multi-channel aanpak zorgt voor een onontkoombare online zichtbaarheid. We weten de doelgroep te bereiken via de social kanalen en via de Google advertenties. De conversievriendelijke website zorgt voor continue leadgeneratie.