fbpx

Cases

Leadgeneratie in een industriële marktomgeving

47% van bezoekers afkomstig uit betaalde kanalen
Professionalisering van de social media kanalen
Eerste contactmomenten vanuit online marketing

Klant

IVG Libilé

Vraagstuk

IVG Libilé is een gespecialiseerde leverancier van ondergrondse infra en industriële rubberslangen. Het bedrijf heeft de ambitie om te groeien in zowel de Nederlandse markt als in heel Noord-Europa.

En dat in twee marktsegmenten: industriële slangen en infra tools. Voordat we zijn gestart hebben we de vraagstelling concreet gemaakt: Hoe kan online marketing bijdragen aan kwalitatieve leads voor onze salesafdeling? Hoe kunnen we het merk buiten Nederland zichtbaar maken? Kortom, een heldere opdrachtomschrijving vormt de basis voor succes. IVG Libilé is een organisatie met groeiambitie waar wij zowel strategisch als uitvoerend marketingpartner van zijn.

Klant

IVG Libilé

Diensten

  • Online Strategie
  • Rapportage en Advies
  • Social Media Advertising
  • Social Media Management
  • Zoekmachine Adverteren (SEA)

Aanpak

Het in kaart brengen van de customer journey

Voor het ontwikkelen van de strategie hebben we allereerst de huidige online inspanningen geanalyseerd. Hieruit bleek dat één van de belangrijkste onderdelen van de online uitstraling – de website – niet conversievriendelijk was ingericht. Naast het analyseren van de huidige marketinginspanningen, hebben we onderzoek gedaan naar de doelgroep. We onderzochten vragen als: waar ligt de behoefte van de doelgroep? Hoe groot is de doelgroep? Op welke zoektermen zoekt de doelgroep in zoekmachines? Door het beantwoorden van deze vragen krijgen we inzicht in de klantreis. Voor IVG Libilé was het van belang om de online marketing aan te sluiten op de salesafdeling. Een potentiële klant die al een bepaalde interactie met jouw bedrijf heeft gehad, is ‘warmer’ dan een klant die je als salesmanager zomaar opbelt. Met de juiste online strategie kun je deze eerste (online) interactie laten plaatsvinden én inzichtelijk maken. Met name het inzichtelijk maken is van belang voor de salesafdeling, zodat zij de juiste vervolgstappen kunnen nemen om de lead om te zetten naar een klant.

Doorgevoerde conversie optimalisaties

De website is conversievriendelijk ingericht en er zijn landingspagina’s ontwikkeld voor specifieke doelgroepen. De website is toegankelijk in het Nederlands en in het Engels. Hiervoor is gekozen omdat IVG Libilé georiënteerd is op groei binnen Europa. De oorspronkelijke webshop is omgebouwd tot ‘offerte-aanvraag’-webshop. Dit is gedaan om meer kwalitatieve waarde te bieden. Een gericht technisch advies is vaak telefonisch noodzakelijk. Hierbij is gebruik gemaakt van volledige conversiemeting door de inzet van call-tracking en data & analyse. Door op de website, social mediakanalen en in e-mail met een herkenbare huisstijl te communiceren, maken we content die de doelgroep raakt. Een intensieve samenwerking op het gebied van content ontwikkeling zorgt voor structuur in de uitingen en continue interactie op verschillende plekken binnen de klantreis. We creëren online ritme door Google Ads, Bing Ads, LinkedIn Ads en de inzet van organische content (Social Media Management).

Resultaat

Gerichte marktbenadering voor de salesafdeling

Het realiseren van een conversievriendelijke website en het door ontwikkelen hiervan heeft bijgedragen aan een groei in behaalde doelen van maar liefst 119% in een jaar tijd. Het inzichtelijk maken van resultaten voor de salesafdeling draagt bij aan een gerichtere marktbenadering, zodat zij de lead kunnen omzetten naar echte klant.

''TCD heeft ons geholpen met de upgrade van onze website en zij onderhouden onze LinkedIn-pagina en Google-advertenties. De meetinstrumenten welke hierop losgelaten worden, geven een goed inzicht waar onze potentiële klant zich bevindt. Kortom, wij worden ontzorgt met betrekking tot de steeds belangrijker wordende online aspecten.''
Jacqueline van Sark
HRM & Office Manager IVG Libilé