Naamsbekendheid vergroten binnen verschillende sectoren

Vraagstuk

Coors heeft de ambitie om een steeds groter aandeel te verkrijgen in de sectoren waarin zij werkzaam zijn. Wij zijn voor Coors aan de slag gegaan met het versnellen van hun (online) groei.
Coors is koploper in circulaire interieurprojecten en ontwikkelt circulaire interieurs voor de zakelijke markt. Met enorme gedrevenheid en uitgebreide vakkennis verzorgen zij inmiddels interieurprojecten in 7 sectoren en willen zij het aandeel in deze sectoren vergroten met de inzet van online marketing. De successen die het bedrijf offline heeft behaald, waren nog niet terug te zien in de online profilering. Aan ons de vraag om een strategisch online marketingplan te ontwikkelen om ook de online profilering op orde te hebben en de naamsbekendheid te vergroten. Een strategie die rekening houdt met de bedrijfsdoelstellingen en het startpunt is voor de inzet van een aantal mooie online middelen.

Beginnen bij de basis

Uit onze analyse bleek dat Coors baat zou hebben bij een SEO-traject, SEA-campagne en het inzetten van Social Media Advertising. Zowel bij SEO, SEA als bij Social Advertising, is de uiteindelijke bestemming de website. Ons advies – onderbouwt vanuit de online strategie – was dan ook om te starten met het ontwikkelen van een nieuwe website; de basis voor de online zichtbaarheid. 

De website is volledig ingericht op het bedienen van de 7 sectoren waarin Coors werkzaam is én voor een eerste kennismaking met de interieurbouwer. Door gebruik te maken van relevante content, kunnen we de doelgroep inspireren en volledig meenemen in de werkwijze van Coors.

 

Online middelen die aansluiten op de customer journey

Voordat we de doelgroep bereiken met deze relevante content, is als eerste naamsbekendheid nodig – een eerste kennismaking met het bedrijf. Dit hebben wij gerealiseerd met de inzet van social campagnes (Social Advertising) en adverteren binnen Google (SEA). Dankzij de inzet van deze middelen is het websiteverkeer vergroot.

Daarnaast heeft de doelgroep een bepaalde behoefte – een vraag – waarmee zij gebruik maken van Google. Om een (organisch) hogere positie te scoren binnen de zoekresultaten van Google, is er een SEO-traject aangegaan. De website van Coors speelt in op de behoefte van de doelgroep, waardoor de website relevant is en een (organische) hogere positie scoort binnen de zoekresultaten. Non-branded campagnes spelen hierin een grote rol en zijn een eerste aanknopingspunt voor het vraagstuk van de doelgroep.

“We zijn als team goed op elkaar ingesteld. TCD is een verlengde van onze marketing afdeling.”

Sanne veth - marketing coördinator, Coors

Resultaat

Een sterke basis voor een succesvolle toekomst

Waar duurzaamheid een steeds belangrijker begrip wordt kan Coors alleen maar zeggen dat dit al enige tijd een zeer belangrijke pijler is. In alle content, van social campagnes tot website, is deze pijler een belangrijke noemer en zal dan ook terugkomen in de boodschap van Coors. Zo hebben we de eer gehad om een concept rondom het 90-jarig bestaan te ontwikkelen. Ook in dit concept kwam duurzaamheid als belangrijke pijler terug.

 

Efficiënt marketingplan opstellen?

Ontdek in 8 vragen hoe ⤵️
(Vereist)