Case

Positieversterking van een regionale speler

Klant

Van Ekeren

Vraagstuk

Van Ekeren een is bedrijf bestaande uit verschillende disciplines: hypotheekadvies, makelaardij en bedrijfsverzekeringen.
De disciplines bestaan uit verschillende labels, die allen de verschillende behoeften van de doelgroep met eenduidige klantvriendelijke benadering invullen. De Van Ekeren Groep bestaat uit: Van Ekeren Hypotheken en Verzekeringen, Van Ekeren Kuiper makelaardij, 2M Makelaars en Boveko Bedrijfsverzekeringen. Het vraagstuk van de labels heeft de focus op leadgeneratie en het versterken van de marktpositie.

Aanpak

Een online strategie per label​

Alle labels van Van Ekeren bedienen een ander segment van de markt. Dat vraagt ook om een andere benadering. Voor elk label zijn we gestart met het opstellen van een afzonderlijke online strategie. In de strategie zijn per label de doelstellingen, doelgroepen en inzet van kanalen bepaald.

De online inspanningen voor de Van Ekeren groep hebben de focus op Google Ads (SEA en Display Advertising) en de organische positie binnen Google (SEO). Deze kanalen sluiten goed aan op de inzet van bestaande social media kanalen vanuit het bedrijf zelf. Daarnaast wordt er door middel van conversieoptimalisatie (CRO) van de website het aantal conversies uit websitebezoekers verhoogd.

Van bekendheid naar conversie​

Van Ekeren Groep heeft met een aantal labels al naamsbekendheid opgebouwd in de regio waarin zij actief zijn. Toch begint elke succesvolle strategie met het vergroten van de naamsbekendheid. Dit wordt onder andere gerealiseerd door de inzet van Social Media door de Van Ekeren groep zelf en wordt versterkt door middel van Display Advertising

Het vergroten van de naamsbekendheid heeft een positief effect op de resultaten van SEA en SEO. Met de inzet van SEA en SEO zorgen we voor meer websiteverkeer die zich uiteindelijk vertaald in conversies. Bijvoorbeeld het aanvragen van een hypotheekgesprek, een huistaxatie aanvragen of een contactformulier invullen.

Om de websitebezoeker zo gemakkelijk mogelijk door de website te leiden, wordt de website continue geoptimaliseerd voor het behalen van conversies. Wij doen dit door middel van A/B-testen, het monitoren van het gedrag van de websitebezoekers en nieuwe inzichten die hieruit voortkomen.

Inzicht in data voor optimalisatie

Voor het monitoren van de voortgang en resultaten is inzicht in data van belang. Door middel van onze maand-, kwartaal- en jaarrapportages die wij opstellen en bespreken met Van Ekeren, was het mogelijk om nieuwe inzichten snel om te zetten tot acties.

Zo zijn we voor alle labels gestart met een SEA-strategie die aansloot op de social media campagnes die vanuit het bedrijf worden gevoerd.

Dankzij de inzichten verkregen uit data, zagen we al snel dat er ook kansen lagen voor het versterken van de organische zoekposities (SEO) van de labels en het proactief inzetten van Display Advertising. We hebben dit dan ook als onderdeel aan de strategie toegevoegd. Om ervoor te zorgen dat de websitebezoekers zo goed mogelijk door de website worden geleid tot conversie, is conversie optimalisatie (CRO) toegevoegd aan het pakket.

“TCD heeft in korte tijd mooie resultaten geboekt met de online vindbaarheid van onze 4 bedrijven. Maar misschien is het juist ‘de manier waarop’ wat wij zo waarderen; daadkrachtig, meedenkend en ze komen altijd hun afspraken na. Ook is het prettig dat we ons eigen team hebben die onze bedrijven goed kennen.”
Jesse van ekeren - adviseur en eigenaar Van Ekeren Groep

Resultaat

Groei van waardevolle conversie acties

Voor alle labels zijn de doelstellingen en conversieacties net wat anders, toch is voor elk label wel een conversieactie die zwaarder weegt dan de ander. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het aanvragen van een hypotheek-, verzekering-, of verkoopadvies gesprekken. Sinds we voor alle labels met een duidelijke strategie werken, hebben we een groei van 50% in conversies gerealiseerd. Ook op de andere KPI’s per labels worden mooie resultaten behaald.