Case

Positionering van een nieuw digitaal platform

Klant

Woondossier

Vraagstuk

Woondossier is een digitaal platform waarop makelaars informatie kunnen verzamelen over een woning. Wij zijn ingeschakeld voor de positionering van het platform en voor het ontwikkelen van de beeldtaal.
We geven invulling aan dé nieuwe tool waarmee makelaars zich nog meer gaan onderscheiden in de woningmarkt. Woondossier, Topsite en The Conversion Department slaan de handen inéén voor de totale zorg; van strategie en concept tot aan de technische realisatie van elke denkbare saleskans die dit platform met zich meebrengt.

Het ontwikkelen van de beeldtaal

Woondossier creëert kansen in de vastgoedwereld, dat is hoe zij zich willen positioneren in de markt. Wij hebben de positionering – slimmer in de vastgoedmarkt – als basis genomen voor het ontwikkelen van de beeldtaal. De beeldtaal moet de boodschap van het platform uitstralen en overbrengen – het is dus essentieel om de beeldtaal op de positionering te laten aansluiten.

De beeldtaal geeft het platform een onderscheidende visuele uitstraling. De handvatten worden gegeven om de stijl in alle uitingen en middelen op dezelfde wijze door te voeren. Met als doel om eenduidige en herkenbare content te creëren.

We hebben het logo gerealiseerd als startpunt van de beeldtaal. Het beeldmerk kenmerkt zich door de visuele verwijzing naar een ‘dossier’. Tevens ook een directe digitale feel van een ‘app’ icoon. Locatie/omgeving en de woningmarkt staan centraal. De pay-off legt de meerwaarde uit richting de makelaars.

Het onderbouwen van weloverwogen keuzes

Woondossier is een digitaal platform. Dit hebben wij terug laten komen in de kleuren. De kleuren geven het platform deze digitale, technische uitstraling. In de beeldtaal is ook het lettertype opgenomen; een strak en open lettertype dat prettig leest.

We hebben gekozen voor illustraties waarmee iedereen zich kan identificeren. Wat de wens van de doelgroep ook is. In deze stijl worden woonwensen en onderwerpen in beeld gebracht.
Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van fotografie – dit zorgt ervoor dat de doelgroep zich kan identificeren. Denk daarbij aan beelden van gebruikers van het platform. Een overzichtelijke vlakverdeling zorgt voor een heldere en simpele communicatie, waarbij een verwijzing wordt gemaakt naar het dossier. De stijlelementen zoals de iconen ondersteunen de beeldtaal en heldere manier van communiceren.

Een op maat gemaakte beeldtaal en positionering

De op maat gemaakte beeldtaal, inclusief positionering en merkverhaal, geven invulling aan de identiteit van Woondossier als platform. Door de visuele ondersteuning komen het verhaal, de USP’s en de voordelen van het platform krachtig naar voren. Alle kanalen worden ontwikkeld met een herkenbare visuele uitstraling.

Vanuit een sterke en onderscheidende beeldtaal is er verder gegaan met het ontwikkelen van verschillende uitingen. We hebben uitingen ontwikkeld voor de advertentie, brochure, social media posts en display banners.

Beeldtaal toepassen in content creatie

De advertentie is ontwikkeld voor de promotie van het platform in printmedia. De brochure geeft meer informatie over het platform. Verder zijn er templates gemaakt voor het ontwikkelen van social media posts – wij hebben hierbij een voorzetje van 10 social media posts gegeven. Verder zijn er displaybanners ontwikkeld om de online zichtbaarheid van Woondossier te vergroten.

Resultaat

Een sterk fundament voor online groei

We hebben een digitaal pakket ontwikkeld aan middelen om online te groeien. De handvatten voor het ontwikkelen van vormgeving-technische middelen en uitingen zijn gegeven. Woondossier heeft de basis sterk neergezet en is klaar voor de volgende fase: het werven van gebruikers.