Case

Van lokale ventilatiespecialist naar landelijke leadgeneratie

Klant

Lieshout Service

Vraagstuk

Lieshout Service is één van de snelst groeiende ventilatiespecialisten in Nederland. Een jonge speler op de markt, maar de groeiambitie van Lieshout Service is enorm. Eind 2020 heeft Lieshout Service ons benaderd om deze groei te realiseren.
De grootste vraag van Lieshout Service was dan ook: Hoe kunnen we zoveel mogelijk groei realiseren voor mijn bedrijf? Wij hebben dit doorvertaald naar de concrete vraag: Hoe kunnen we meer nieuwe klantencontacten en afspraken realiseren uit online kanalen? Door de daadkracht van Lieshout Service en het marktperspectief, zagen wij direct grote kansen. Met elkaar hebben we onze aanpak afgestemd op de situatie van het bedrijf. Vanuit effectieve lokale marketing geleidelijk opschalen naar landelijke speler van formaat voor ventilatiewerkzaamheden voor particulier tot VVE & groot bedrijf. Zo houden we grip op online performance en het marketingbudget.

We zetten nu al meer dan een jaar onze expertises in en vanuit een intensieve samenwerking en voorafgaand een goede online strategie te definiëren, hebben we de groei waargemaakt. Lieshout Service voert ondertussen als landelijke speler dagelijks ventilatiewerkzaamheden uit voor zowel particulieren als de zakelijke markt.

Aanpak

Een effectieve online strategie

Door middel van een online strategie die de gehele customer journey beslaat, hebben wij Lieshout Service ondersteunt in het boosten van de naamsbekendheid tot het inplannen van online afspraken en offerte aanvragen.

In de online strategie is omschreven welke expertises we inzetten voor het behalen van de doelstellingen – bij Lieshout Service is dit een totaalpakket aan diensten! De doelgroep die in de online strategie is gedefinieerd is immers via verschillende kanalen te benaderen. Van de inzet van Social Media Management en Social Media Advertising om naamsbekendheid en betrokkenheid te creëren tot het adverteren binnen Google (SEA en Display Advertising) om klikken naar de website te genereren. Ook de gebruiksvriendelijkheid van de website is verhoogd dankzij conversie optimalisatie (CRO) en het aangaan van een SEO-traject.

Van betrokkenheid tot harde conversies

Als startend bedrijf is het ten eerste belangrijk om een goede naamsbekendheid op te bouwen en betrokkenheid te creëren onder de doelgroep – stap 1 binnen de customer journey. Dit werd in eerste instantie gedaan door de inzet van Facebook Advertising, Social Media Management en Display Advertising – gericht op bekendheid.

Door het analyseren van het gedrag en de betrokkenheid van de doelgroep en de websitebezoekers, kon in kaart worden gebracht welke behoefte bij de doelgroep ligt. Deze inzichten maken het mogelijk om in te spelen op deze behoefte – met de juiste boodschap én via het juiste middel.

Aan de hand van deze kennis, hebben wij gerichte SEA-campagnes opgezet en hebben we Social Media Advertising uitgebreid met het instellen van harde conversie campagnes. Deze inspanningen zorgden voor een continue stroom aan conversies op de website in de vorm van afspraken en offerte aanvragen.

Bijsturen en opschalen voor optimale resultaten

Gedurende de samenwerking hebben we het dienstenpakket uitgebreid en opgeschaald. Door middel van rapportage en advies krijgen we steeds beter inzicht in het gedrag en de behoefte van de doelgroep. Daarnaast maakt het inzichtelijk waar er nog groeikansen zijn; welke onderdelen kunnen we nog optimaliseren om de continue stroom aan leads te verhogen?

Uit de data en analyses kwam naar voren dat de website relevanter kon worden gemaakt. Een relevante website zorgt voor een mooie positie in de zoekresultaten. Wij hebben de relevantie van de website verhoogd door het toevoegen van zoekmachine optimalisatie (SEO) toe te voegen in de online strategie van Lieshout Service.

Daarnaast zagen we tijdens de samenwerking een belangrijke ontwikkeling in de markt waarin Lieshout Service actief is; de vraag naar goede ventilatie werd groter! Wij hebben met het opschalen binnen de online strategie ingespeeld op deze groeiende vraag. Lieshout Service werd nóg beter online zichtbaar, vindbaar en relevanter. Hierdoor kwam de online groei van Lieshout in een stroomversnelling.

“Al enige tijd nu een zeer prettige samenwerking met TCD. Een team sociale specialisten. Daar kan ik mee groeien!”
Desmond Lieshout - Oprichter/Directeur, Lieshout Service

Resultaat

Meegaan met de groeiende markt

De timing van Lieshout Service om professioneel aan de slag te gaan met online marketing kon niet beter: de groeiende vraag binnen de markt, de groeiambitie van de ondernemer én onze ontwikkelde succesformule hebben gezorgd voor een explosieve groei van Lieshout Service.

Wij blijven A/B-testen, data analyseren en optimalisaties doorvoeren binnen de campagnes en de website (CRO). Door op de hoogte te blijven van de trends en ontwikkelingen in de markt, blijven we vooroplopen in de markt en kunnen we de groei van Lieshout Service blijven stimuleren.