Aanpak
Een effectieve online strategie
Door middel van een online strategie die de gehele customer journey beslaat, hebben wij Lieshout Service ondersteunt in het boosten van de naamsbekendheid tot het inplannen van online afspraken en offerte aanvragen.
In de online strategie is omschreven welke expertises we inzetten voor het behalen van de doelstellingen – bij Lieshout Service is dit een totaalpakket aan diensten! De doelgroep die in de online strategie is gedefinieerd is immers via verschillende kanalen te benaderen. Van de inzet van Social Media Management en Social Media Advertising om naamsbekendheid en betrokkenheid te creëren tot het adverteren binnen Google (SEA en Display Advertising) om klikken naar de website te genereren. Ook de gebruiksvriendelijkheid van de website is verhoogd dankzij conversie optimalisatie (CRO) en het aangaan van een SEO-traject.
Van betrokkenheid tot harde conversies
Als startend bedrijf is het ten eerste belangrijk om een goede naamsbekendheid op te bouwen en betrokkenheid te creëren onder de doelgroep – stap 1 binnen de customer journey. Dit werd in eerste instantie gedaan door de inzet van Facebook Advertising, Social Media Management en Display Advertising – gericht op bekendheid.
Door het analyseren van het gedrag en de betrokkenheid van de doelgroep en de websitebezoekers, kon in kaart worden gebracht welke behoefte bij de doelgroep ligt. Deze inzichten maken het mogelijk om in te spelen op deze behoefte – met de juiste boodschap én via het juiste middel.
Aan de hand van deze kennis, hebben wij gerichte SEA-campagnes opgezet en hebben we Social Media Advertising uitgebreid met het instellen van harde conversie campagnes. Deze inspanningen zorgden voor een continue stroom aan conversies op de website in de vorm van afspraken en offerte aanvragen.



Bijsturen en opschalen voor optimale resultaten
Gedurende de samenwerking hebben we het dienstenpakket uitgebreid en opgeschaald. Door middel van rapportage en advies krijgen we steeds beter inzicht in het gedrag en de behoefte van de doelgroep. Daarnaast maakt het inzichtelijk waar er nog groeikansen zijn; welke onderdelen kunnen we nog optimaliseren om de continue stroom aan leads te verhogen?
Uit de data en analyses kwam naar voren dat de website relevanter kon worden gemaakt. Een relevante website zorgt voor een mooie positie in de zoekresultaten. Wij hebben de relevantie van de website verhoogd door het toevoegen van zoekmachine optimalisatie (SEO) toe te voegen in de online strategie van Lieshout Service.
Daarnaast zagen we tijdens de samenwerking een belangrijke ontwikkeling in de markt waarin Lieshout Service actief is; de vraag naar goede ventilatie werd groter! Wij hebben met het opschalen binnen de online strategie ingespeeld op deze groeiende vraag. Lieshout Service werd nóg beter online zichtbaar, vindbaar en relevanter. Hierdoor kwam de online groei van Lieshout in een stroomversnelling.

Resultaat
Meegaan met de groeiende markt
De timing van Lieshout Service om professioneel aan de slag te gaan met online marketing kon niet beter: de groeiende vraag binnen de markt, de groeiambitie van de ondernemer én onze ontwikkelde succesformule hebben gezorgd voor een explosieve groei van Lieshout Service.
Wij blijven A/B-testen, data analyseren en optimalisaties doorvoeren binnen de campagnes en de website (CRO). Door op de hoogte te blijven van de trends en ontwikkelingen in de markt, blijven we vooroplopen in de markt en kunnen we de groei van Lieshout Service blijven stimuleren.
- Stijging van 4% naar 10% conversieratio
- Verdubbeling van waardevolle websitebezoekers
- Prominente positie ingenomen in de zoekresultaten