fbpx

Online strategie

Online groeien met een doelgerichte strategie

In deze digitale tijd is online zichtbaar zijn essentieel

Een duidelijke online strategie geeft focus en houvast; het geeft richting aan keuzes en activiteiten. Jij hebt een groeivisie voor jouw bedrijf, wij kijken welke marketingdoelen daarbij passen en samen bepalen we een winnende online strategie.
  • Maatwerk strategie om jouw online doelstellingen te behalen
  • Grip op je marketingbudget dankzij efficiënte inzet

Een vrijblijvende groeiscan voor jouw bedrijf of merk ontvangen?

Laat je gegevens achter en wij nemen binnen 24 uur contact met je op!

Wat is een online strategie?

Een online strategie wijkt niet veel af van de bedrijfsstrategie. Met een online strategie bepalen we jouw doelstellingen op lange termijn én hoe je die doelstellingen gaat behalen. Een sterke online strategie sluit naadloos aan op jouw bedrijfsstrategie. Het zorgt ervoor dat je weloverwogen keuzes maakt uit de ontelbare mogelijkheden die online marketing biedt.

De voordelen van een online strategie

  • Het geeft structuur aan je online activiteiten
  • Een belangrijke bijdrage aan het verwezenlijken van jouw bedrijfsdoelstelling
  • Het geeft grip op je marketingbudget
  • Gemakkelijk monitoren en bijsturen van de strategie en doelstellingen

First things first; de vraagstelling

Voor aanvang van online marketing trajecten is het belangrijk om de vraagstelling exact in kaart te brengen. Door gerichte vragen van onze specialisten leggen we de pijnpunten bloot, zodat we precies weten wat nodig hebben om een sterke strategie neer te zetten. Als de vraagstelling in kaart is gebracht, gaan we over op de online onderzoek. Alleen zo is het mogelijk om het online potentieel in te schatten en reële doelstellingen op te stellen. Afhankelijk van het vraagstuk stellen we een gericht groeiplan samen.

Inzichten verkrijgen in jouw doelgroep

Je doelgroep bepaalt voor een groot deel de online strategie. Een doelgroepanalyse is dan ook een erg belangrijk onderdeel van de online research. Alles moet er immers op zijn ingesteld om jouw doelgroep te bereiken en te raken.

Met de doelgroepanalyse onderzoeken we de kenmerken en het online gedrag van jouw potentiële doelgroep. Ook wel persona’s genoemd. Wat zijn de belangrijkste behoeften van jouw doelgroep? Van welke media-kanalen maken zijn gebruik? En hoe kunnen we je doelgroep het beste bereiken gedurende de klantreis.

Hoe stellen we een online strategie op?

Met de verkregen data en inzichten, gaan we een doelgerichte online strategie opstellen. Met een succesvol ontwikkeld strategisch model bepalen we welke online middelen voor jouw bedrijf ingezet gaan worden en hangen daar doelstellingen en KPI’s aan vast. Vervolgens bepalen we het mediabudget dat nodig is om deze online doelstellingen te behalen.

Het See-Think-Do-Care-model als basis voor de strategie

Het See-Think-Do-Care-model (STDC-model) versterkt de online strategie en is verbonden met de customer journey. Het visualiseert hoe een (potentiële) klant de klantreis doorloopt. Het geeft structuur aan de inzet van middelen en communicatieboodschap.