fbpx

Positionering en beeldtaal

Waar staat jouw merk voor?

Strategische keuzes om jouw bedrijf sterk in de markt te zetten

Sterke merken hebben een duidelijke positionering en bijbehorende beeldtaal. Met gebruik van de juiste beelden zorgen we ervoor dat je verhaal wordt verteld. Je bent onderscheidend, herkenbaar, uniek en relevant voor de doelgroep.
  • Vertel jouw persoonlijke en unieke verhaal
  • Een sterke, consistente en herkenbare merkidentiteit

Vraag een vrijblijvende inspiratiesessie aan

Laat je gegevens achter en wij nemen binnen 24 uur contact met je op!

Wat is positionering en beeldtaal?

Een positionering is hoe jij je merk neerzet. Met goed uitgedachte en onderbouwde keuzes beargumenteer je je merkidentiteit. Een goede positionering is relevant voor de doelgroep en onderscheidend ten opzichte van de concurrent.

De kracht van jouw communicatie begint bij de positionering en de beeldtaal. De beeldtaal is de visuele vertaling vanuit de positionering van je merk en de waarden die daarbij horen. Dit samen vormt jouw merkidentiteit.

Wat is het belang van een goede
positionering en beeldtaal?

In een positionering staat de merkidentiteit. Er wordt gekeken naar de belangrijkste onderdelen van de merkidentiteit:

Merk

Waar staat het merk voor? Wat is de missie? Waarom ben je je merk gestart?

Doelgroep

Er wordt een doelgroepanalyse gedaan en aan de hand daarvan worden persona’s ontwikkeld.

Concurrentie

Wat doet de concurrentie? En wat maakt het merk onderscheidend van de concurrentie?

Beeldtaal

Hoe breng je de merkidentiteit visueel over? En hoe draag je dit consistent uit?

Een beeldtaal geeft houvast en consistentie

Met een beeldtaal kun je jouw verhaal vertellen. En elke keer dat jij van je laat horen, zal je boodschap herkenbaar en ‘eigen’ zijn. Een beeldtaal is meer dan alleen een huisstijl. Het geeft je houvast en zekerheid om elk communicatiemiddel volgens dezelfde visuele stijl in te richten.

Op basis van het positioneringsdocument gaan we aan de slag met het maken van een sterk passend beeldmerk (logo). Het logo dient als fundament waarop we verder bouwen. We doen onderzoek naar kleuren, lettertypes, stijlelementen en diverse ondersteuning. Dat alles laten we samenkomen in een sterk huisstijlhandboek dat als houvast dient voor alle in te vullen communicatiemiddelen. Zo ben je geheel onderlegd voor al je marketing- en communicatie activiteiten.

Hoe realiseren wij een nieuwe beeldtaal?

Voor de realisatie van de beeldtaal werken wij volgens een aantal stappen. Dit begint bij een analyse van de huidige huisstijl. Dankzij de analyse kunnen wij de opdracht definiëren en concretiseren. Vervolgens gaan we over tot het ontwikkelen van de beeldtaal – waarin alle onderdelen van de huisstijl worden meegenomen.

Als de beeldtaal staat, nodigen we je uit om de beeldtaal aan je te presenteren.