Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Een relevante website voor een hogere positie in Google

Slechts 0,78% van de mensen die een zoekopdracht doen via Google klikt op een resultaat dat op de tweede pagina staat. Een plekje op de eerste pagina (en het liefst nog in de top 3) is dus van grote waarde! Om hier een plekje te bemachtigen moet jouw website aan een aantal eisen voldoen. En laten we allereerst benadrukken dat je het enkel met een ‘mooie’ website niet gaat redden.

Wat is zoekmachine optimalisatie (SEO)?

De afkorting SEO staat voor search engine optimalization – zoekmachine optimalisatie. Het zijn de werkzaamheden en optimalisaties die je verricht om (organisch) hoger te scoren in de zoekresultaten van Google. Oftewel; je website beter vindbaar maken. En zoals aangegeven is het enorm waardevol om met jouw website op de eerste pagina van de zoekresultaten te staan.

SEO bestaat uit 3 belangrijkere onderdelen

Eén van de belangrijkste criteria waar Google op beoordeelt is de relevantie van je website. Hoe waardevol is de informatie die je op je website hebt staan voor de gebruiker? Daarnaast zijn bovengenoemde pijlers van belang goed in te richten om de vindbaarheid van je website te verhogen:

SEO-scan uitvoeren @ TCD

Zoekmachine optimalisatie (SEO) is een specialistische klus. Tijdens een uitgebreide scan (SEO-audit) achterhalen we waar de optimalisaties doorgevoerd moeten worden om de vindbaarheid van je website te verhogen. Je kunt de audit zien als een soort nulmeting. We kijken naar de technische optimalisaties, maken een zoekwoordenanalyse en checken de autoriteit van je website. In de audit staan de resultaten, de te verrichten optimalisaties, prognoses en strategie.

We bespreken de audit en adviseren welke optimalisaties doorgevoerd dienen te worden –zo komen we tot de definitieve SEO-strategie. In het vervolgtraject werken we deze strategie stapsgewijs uit en geven we maandelijks een update van de optimalisaties die zijn doorgevoerd én de behaalde resultaten.