fbpx

Recruitment marketing

Aan de slag met Recruitment Marketing

Recruitment marketing is het antwoord op de krappe arbeidsmarkt

De arbeidsmarkt staat al enige tijd onder spanning en elke sector kampt met personeelstekort. Niet gek dus dat het vinden van personeel voor jouw bedrijf lastig is en moeizaam gaat. De krappe arbeidsmarkt vraagt om een andere aanpak voor het werven van sollicitanten voor jouw vacatures. Daar komt recruitment marketing bij kijken.

Recruitment marketing is het antwoord op de krappe arbeidsmarkt
Recruitment marketing en online marketing hebben veel met elkaar gemeen. Het doel is namelijk gelijk aan elkaar: het verkrijgen van leads. Bij online marketing is dat bijvoorbeeld in de vorm van klanten of verkopen – bij recruitment marketing is dat in de vorm van sollicitanten op jouw vacatures.

    Download het fasemodel voor recruitment marketing

    Start in 4 fases met recruitment marketing en trek sollicitanten aan!

    Wat is recruitment marketing?

    Recruitment marketing omvat alle inspanningen die jij als werkgever inzet om kandidaten te overtuigen van jouw meerwaarde als werkgever. Je richt je in de communicatie op de waarde die jouw organisatie heeft voor een werknemer om voor jou te werken.

    Het doel van recruitment marketing is dus het genereren van leads en daar komt onze kennis over leadgeneratie goed van pas.

    Wat kun je van ons verwachten?

    Een winnende werving strategie voor jouw bedrijf

    Strategisch en uitvoerend partner voor online werven

    Transparante en overzichtelijke rapportages

    We zijn betrokken teamspelers

    Van start met recruitment marketing

    Stap 1

    Employer Branding

    Zoals eerder benoemd kun je recruitment marketing zien als leadgeneratie, maar dan voor het werven van personeel. Bij recruitment marketing zetten we in op de awareness fase van de customer journey; je wilt dat de kandidaten bewust worden van jouw organisatie als werkgever. Je bouwt aan het werkgeversimago en de zichtbaarheid van de organisatie. Dat doe je door onder andere het inzetten van employer branding.

    Stap 2

    Online recruitment campagnes
    Employer branding is het fundament voor recruitment marketing. Als dit goed is neergezet, dan kun je verder naar het volgende onderdeel: recruitment campagnes. Dit bevat het samenstellen van de campagnes. Aan de hand van de candidate journey wordt een keuze gemaakt welke verschillende communicatiekanalen ingezet moeten worden om de vacatures onder de aandacht te brengen bij de gekozen doelgroep.

    Onze visie op recruitment marketing

    Wij hebben als online marketing bureau in Rotterdam een visie gevormd over recruitment marketing. Een visie waarbij recruitment marketing onderdeel is van een overkoepelende strategie; namelijk wie je wilt zijn als werkgever, wat wil je uitstralen? Als je dit nog niet helemaal helder voor ogen hebt, kunnen wij hier uiteraard bij helpen dit inzichtelijk te maken. Vervolgens vertaal je dit in een langdurige recruitment marketing strategie.
    • Bepaal wie en wat je wilt uitstralen als werkgever
    • Maak recruitment marketing een vast, langdurig onderdeel van de strategie
    • Zorg dat je zichtbaar bent via verschillende online kanalen (omnichannel)

    Cases

    Werk waar we trots op zijn

    Opdrachtgevers

    Wij werken zoal voor...