Samenwerken met een social media bureau
Social Media is niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. Maar liefst 96% van de Nederlandse bevolking is actief op minimaal 1 social media kanaal – en dit aantal én de intensiteit van het gebruik wordt alleen maar groter. Het is dan ook niet gek dat elke doelgroep te bereiken is via een social media platform. Daarbij is wel de kunst om de juiste kanalen te gebruiken en bijpassende content aan te bieden. Een Social Media Bureau heeft ervaring op verschillende platformen, heeft de creativiteit én de tools in huis om onderscheidende content te maken én weet het algoritme te kraken.
- Wij onderhouden jouw sociale media kanalen
- Altijd relevante content voor jouw doelgroep

Partners waar wij trots op zijn
Als online marketing bureau werken we aan online groei voor verschillende opdrachtgevers.

Voordelen van sociale media
Het inzetten van social media biedt voor elk bedrijf bepaalde voordelen. Of dit nu betaalde of onbetaalde content is, je weet je doelgroep te bereiken.
- Laagdrempelige manier voor het bereiken van je doelgroep
- Sta direct in verbinding met je doelgroep
- Verhogen van de naamsbekendheid
- Draagt bij aan de positie binnen zoekmachines
- Van je volgers en fans ambassadeurs maken
- Inzetbaar voor elke marketing doelstelling
Het opzetten van jouw social media strategie
Binnen de social media kanalen heb je grofweg twee manieren om je doelgroep te bereiken; met organische content of met betaalde advertenties. Organische content is de content die jij op je tijdlijn of in de stories plaatst. Betaalde advertenties zijn, de naam zegt het al, advertenties die je promoot en verspreidt onder je (potentiële) doelgroep.
Ga jij organische social media berichten plaatsen? Dan spreken wij van Social Media Management: het onderhouden van je social kanalen, door middel van het plaatsen van berichten, maar ook het monitoren en beantwoorden van reacties, DM’s en shares.
Bij het opstellen van een strategie voor betaalde advertenties (Social Media Advertising) komen een aantal zaken overeen met het opstellen van een organische social media strategie, maar zijn ook onderdelen die afwijken.
Organische social media strategie
- Welke kanalen worden ingezet?
- Wat voor soort berichten ga je plaatsen?
- Met welke frequentie ga je berichten plaatsen?
- Op welke dag en tijdstip kun je het beste plaatsen?
- Wat wordt de tone-of-voice?
Betaalde sociale media strategie
- Welke kanalen worden ingezet?
- Wat is de doelstelling voor de campagne?
- Met welke camapgnevorm ga je de doelstelling behalen?
- Wat is het (beschikbare) budget?
- Wat is de doelgroep voor de campagne?
- Van wanneer tot wanneer is de campagne actief?
Combinatie van beide
In de praktijk bestaat de social media strategie uit een combinatie van de die twee. Social Media Management (organische content) wordt ingezet om bestaande volgers en fans te bereiken en betrokken te maken bij het merk of de organisatie. Social Media Advertising (betaalde advertenties) is perfect in te zetten voor het bereiken (en te laten converteren) van potentiële klanten.
Social media uitbesteden aan een bureau
Social Media biedt voor elk merk of bedrijf mogelijkheden. Dat maakt de inzet van social media er niet minder lastig op. Zeker voor het inzetten van betaalde advertenties is kennis en ervaring binnen de platformen essentieel. Je social media strategie uitbesteden aan een social media bureau is dan ook een verstandige keuze als je zelf geen ervaringen hebt met social media.
Onze social media marketeers worden enthousiast van posts die viral gaan, campagnes die een groot bereik genereren en halen energie uit een strak onderhouden social media pagina. Zij hebben een motivatie om onderscheidende content te creëren en kunnen het verhaal van jouw merk vertalen naar passende social media content. Kom met onze social media marketeers in contact!