Eervolle conceptontwikkeling voor 90-jarig bestaan

Vraagstuk

Coors heeft afgelopen jaar het 90-jarig bestaan gevierd!
Een prestatie om trots op te zijn en hier terecht aandacht aan te schenken. Wij hadden de eer om een concept rondom het jubileum te ontwikkelen, die zowel voor offline- als online media kon worden ingezet.

90 jaar toonaangevend
maatwerk interieur

Coors wilde het 90-jarig jubileum niet zomaar voorbij laten gaan. Ze wilde op een eervolle manier de ontwikkelingen van alle jaren in kaart brengen. Daarnaast is circulair ondernemen een belangrijk onderdeel van het bedrijf, dus ook was er de wens om dit terug te laten komen in het concept.

 

Met deze wensen als input zijn we gaan nadenken hoe we het feestelijke moment op gepaste wijze kunnen belichten. In het concept 90 jaar toonaangevend maatwerk interieur komen deze wensen samen. Het concept benadrukt de rijke historie en passie waarop het merk is gebouwd. Het proces van bouwen en continu bijschaven om toonaangevend te zijn. Deze trots hebben we als uitgangspunt genomen.

Het concept uitgewerkt in offline en online middelen​

Om de mijlpaal te vieren, hebben we een jubileumversie van het logo ontwikkeld. Het ontworpen jubileumlogo laat de trots van het vakmanschap zien en legt de koppeling naar de circulaire bedrijfsvoering. De ‘90’ is aaneensluitend om dit visueel uit te dragen. Het concept ’90 jaar toonaangevend maatwerk interieur’ met het bijbehorende logo was de basis voor de verdere uitwerking van het jubileum-concept.

De trots die in het jubileumlogo zit verpakt moet worden gedeeld en is daarom onder andere te zien op uitnodigingen, champagneglazen, de website en op de social media kanalen.

Een reis door de tijd
op social media

Vanuit het concept is de verdere gedachte ontstaan om een maand lang (jubileummaand) de social media kanalen in het teken te zetten van het 90-jarig bestaan. We hebben hiervoor de volgers meegenomen in de geschiedenis van Coors. We hebben de belangrijkste momenten in de rijke geschiedenis in een tijdlijn verwerkt. 

Deze tijdlijn is opgesplitst in social posts en naar aanloop van het 90-jarig bestaan zijn deze posts gedeeld met de volgers. Vanuit content creatie is er een tijdlijn ontwikkeld in de vorm van 8 social media posts, een animatie en omslagbeelden.

resultaat

Een overkoepelend concept voor het jubileum

In het concept is de trots van het bedrijf, de medewerkers en de ontwikkelingen ondervangen. Er is op gepaste wijze stilgestaan en aandacht gegeven aan het 90-jarig bestaan. De koppeling tussen de online- en offline middelen is dankzij het sterke concept duidelijk zichtbaar. 

Via de social media kanalen hebben we in een maand lang de groei vanuit de geschiedenis van het merk laten zien en lichten de belangrijkste pijlers uit waar de interieurbouwer de toekomst mee in wil.

Efficiënt marketingplan opstellen?

Ontdek in 8 vragen hoe ⤵️
(Vereist)