Zoekmachine Adverteren (SEA)

Groei in websitebezoekers dankzij een prominente plek binnen zoekmachines

Zeg je online adverteren, dan zeg je SEA. Met online adverteren in zoekmachines (SEA) kun je de vindbaarheid van jouw website verbeteren. Je kunt deze advertenties herkennen aan ‘Adv’ of ‘Advertentie’. Wil jij snel een top-of-mind positie bereiken, meer klikken naar de website genereren of meer producten verkopen? Dan is SEA jouw weg naar de top (in zoekmachines).

Wat is zoekmachine adverteren (SEA)?

SEA is de afkorting voor Search Engine Advertising – oftewel zoekmachine adverteren. Het houdt in dat je betaalt (adverteert) om een hoge positie in de zoekresultaten te krijgen en daarmee je doelgroep te bereiken. Je staat op een prominente plek op de zoekresultaten pagina’s.

De voordelen van SEA

SEA kent vele voordelen, daarom wordt het ook als essentieel onderdeel gezien binnen een online strategie. Je hebt snel resultaat, veel verschillende targeting mogelijkheden en je hebt de controle over je advertentiekosten.

Officieel partner van Google

Door de juiste SEA strategie sta je in korte tijd hoog in de zoekmachine van Google. Door middel van Google Advertenties – oftewel Google Ads (vroeger AdWords) – is het mogelijk om relevante advertenties te tonen aan mensen die actief op zoek zijn naar jouw informatie, producten of diensten. De aankoopintentie is in vergelijking met andere vormen van adverteren hoger, omdat mensen gericht op zoek zijn naar jouw producten of diensten. Het is ook nog eens mogelijk om de advertenties te targeten op een specifieke doelgroep.

Wat is het verschil tussen SEA en SEO?

Binnen de online marketing kunnen zowel SEA als SEO onderdeel zijn van de strategie. Bij SEO worden werkzaamheden verricht om een hogere plaats binnen de organische zoekresultaten te verkrijgen. Met de inzet van SEA betaal je juist om die hoge positie te krijgen. Het doel is dus in principe hetzelfde; een hoge positie scoren binnen de zoekresultaten. Echter de weg daar naartoe verschilt enorm.

Wat doet een SEA-bureau?

Een SEA bureau heeft jarenlange ervaring met zoekmachine adverteren. Met onze specialisten in zoekmachine marketing hebben wij veel succesvolle campagnes gerealiseerd.

Zoekmachine adverteren is inzetbaar als eenmalige campagne, maar ook als onderdeel van een gehele online strategie. Wil je eenmalig een nieuw product onder de aandacht brengen? Of wil je langdurig aan de naamsbekendheid van jouw bedrijf werken? Wij helpen je in beide gevallen graag verder.

Wil je SEA uitbesteden aan een bureau?

Wil je Google Ads graag uitbesteden? Als officieel Google Ads Partner helpen wij organisaties om Google Ads zo effectief mogelijk in te zetten. Onze online marketeers zijn ‘Google Ads Certified’ en weten precies hoe zij jouw campagnes op de juiste manier kunnen inzetten om het gewenste resultaat te halen. Adverteren in Google Ads is op verschillende manieren mogelijk, namelijk door middel van zoekadvertenties, display advertising, of YouTube video-advertenties. Na een uitgebreid onderzoek stellen we vast welke vorm van adverteren (met bijbehorende doelgroep en zoekopdrachten) het meest geschikt is voor jouw doelstelling.