Social Media Advertising

Je doelgroep bereiken via Social Media Advertising

Maar liefst 96% van de Nederlandse bevolking is actief op minimaal 1 social media kanaal. Met alleen organische (onbetaalde) social media berichten, bereik je maar een klein deel van jouw volgers. Met social media advertising kan een advertentie heel specifiek worden uitgezet onder jouw doelgroep – en niet alleen je volgers.

Wat is social advertising?

Social advertising is het betaald inzetten van social media platformen om je doelgroep te bereiken. Adverteren via social media maakt het mogelijk om heel specifiek de doelgroep te bepalen; op basis van demografie, geografie en interesses. Dit maakt de inzet van je marketingbudget efficiënt.

Waarom zou je social advertising inzetten?

Social media advertising is bijna onmisbaar in een goede online marketingstrategie. Wanneer je jouw potentiële klanten wilt bereiken via social media, kun je twee kanten op; organisch bereik of bereik via campagnes/advertenties.

In de praktijk is het meestal een combinatie van die twee. Het optimaal inzetten van social media begint onder andere met een doelgroep analyse. Op basis van die analyse ontwikkelen wij een social media strategie, waarbij onderscheid wordt gemaakt tussen social media management en social media advertising. Social media management zetten we in om bestaande volgers en fans te bereiken, terwijl de social media campagnes gericht zijn op het bereiken (en laten converteren) van potentiële klanten.

Het grootste voordeel van social media advertising is dus dat je (een groot deel van je) potentiële doelgroep bereikt. Door het instellen van campagnes met verschillende doelen begeleiden we de doelgroep door de customer journey.

Wat zijn de voordelen van social media advertising?

De voordelen op een rijtje:

Social media advertising in de zakelijke markt

De inzet van social media wordt vaak geassocieerd met de B2C markt. Nu is social media ook dé manier om de interactie met de consument aan te gaan, ook zijn er vele mogelijkheden om zakelijke klanten te bereiken. De doelstellingen van B2C- en B2B-bedrijven verschillen vaak ook niet zo van elkaar. Het verschil zit in de te bereiken doelgroep en het kanaal wat hier het beste voor kan worden ingezet. Waar bij B2C de focus meer op Facebook en Instagram kan liggen, biedt LinkedIn vaak veel mogelijkheden voor het bereiken van de B2B doelgroep. Weet jij via welke kanalen jouw potentiële doelgroep het beste is te bereiken? Wij denken graag met je mee!

Adverteren via verschillende social media kanalen

Er zijn veel verschillende platformen binnen social media. Jouw doelgroep bevindt zich minimaal op één van deze platformen. Afhankelijk van je doelgroep én van je boodschap wordt de keuze gemaakt welke social platformen op worden genomen in de social media strategie.

Social media advertising uitbesteden aan een bureau

Social media campagnes zijn inzetbaar als eenmalige campagne, maar ook als onderdeel van een grotere online strategie. Wil je bijvoorbeeld graag eenmalig een dienst extra onder de aandacht brengen bij je doelgroep? Of wil je liever langdurig aan je naamsbekendheid werken? In beide gevallen helpen wij je graag verder. We stellen samen doelen vast en zorgen ervoor dat deze meetbaar worden. Natuurlijk kun je ook bij ons terecht voor de (creatieve) vormgeving van de social media campagnes.

Efficiënt marketingplan opstellen?

Ontdek in 8 vragen hoe ⤵️
(Vereist)