fbpx

Social media specialist

Samenwerken met een Social Media specialist

Social media is een belangrijk onderdeel geworden van ons dagelijks leven

Er is dan ook maar liefst 96% van de Nederlandse bevolking actief op minimaal 1 social media kanaal. Jouw doelgroep is dus ook te vinden op sociale media, het is daarbij van belang dat je weet via wélke social media kanalen.

The Conversion Department is social media specialist en kan adviseren en helpen bij het opstellen van een social media strategie waarmee je jouw doelgroep met pakkende content weet te raken.
  • Wij onderhouden jouw sociale media kanalen
  • Altijd relevante content voor jouw doelgroep

Ontvang een scan van jouw social kanalen

Laat je gegevens achter en wij nemen binnen 24 uur contact met je op!

Voordelen van sociale media

Wij weten als social media marketing specialist maar al te goed hoeveel voordelen sociale media voor jouw bedrijf te bieden heeft. Graag zetten we alle voordelen op een rijtje:
  • Op een eenvoudige manier de doelgroep bereiken
  • Verhoog de naamsbekendheid van je bedrijf
  • Een goede reputatie op social media werkt voordelig voor SEO
  • Maak van je volgers daadwerkelijk fans of ambassadeurs
  • Goed inzetbaar voor een breed scala aan marketingdoelstellingen
  • Kosten en resultaat van social media is goed te monitoren;
  • Verkrijg leads via sociale media

Hoe gaat een social media specialist te werk?

We beginnen altijd met het uitwerken van de strategie. Zonder strategie is het lastig doeltreffend met social media aan de slag te gaan. De strategie is op te delen in twee tactieken. De doelgroep kan namelijk op twee manieren bereikt worden: via organische content op de tijdlijn of met betaalde advertenties. Betaalde advertenties bieden de mogelijkheid om tegen betaling direct jouw doelgroep te bereiken.

Organische content valt onder de noemer Social Media Management. We onderhouden jouw social media kanalen: we creëren content, plaatsen berichten en monitoren en beantwoorden reacties en berichten.

Betaalde advertenties via social media valt onder de noemer Social Media Advertising en zit net iets anders in elkaar. Hoewel er gelijkenissen zijn, vraagt het wel degelijk om een andere aanpak. We sommen we de verschillen onder elkaar op:

Organische social media strategie

  • Welke kanalen gaan we inzetten?
  • Wat voor type content gaan we plaatsen?
  • Hoe vaak gaan we berichten plaatsen?
  • Op welke dag en tijdstip kunnen we content het beste plaatsen?
  • Wat voor tone-of-voice houden we aan in de berichten?

Betaalde sociale media strategie

  • Welke kanalen gaan we inzetten?
  • Welk doel zit er achter de campagne?
  • Met welke campagnevorm gaan we het doel behalen?
  • Hoeveel budget gaan we uitgeven?
  • Welke doelgroep willen we bereiken?
  • In welke periode is de campagne actief?

Organische en betaalde content combineren

Bij The Conversion Department combineren we graag beide tactieken, zodat ze elkaar versterken. Met organische content kunnen we namelijk bestaande klanten binden aan je merk - fans of ambassadeurs maken. Betaalde content maakt het juist mogelijk om de potentiële doelgroep voor het eerst in aanraking te laten komen met jouw bedrijf (en ze uiteraard te enthousiasmeren). Deze twee tactieken vullen elkaar dus goed aan.

Op zoek naar een social media specialist?

Wil je graag met social media aan de slag? Bij The Conversion Department houden we ons dagelijks bezig met social media voor onze klanten. Als social media specialist kunnen we jou helpen om van de inzet van social media voor jouw bedrijf een succes te maken. Vraag nu een gratis en vrijblijvende sessie aan en we kijken samen naar de potentie van social media voor jouw bedrijf.

Cases

Werk waar we trots op zijn

Opdrachtgevers

Wij werken zoal voor...