fbpx

SEA bureau

Aan de slag met een SEA bureau?

Meer websitebezoekers via Google

Vandaag de dag is adverteren via Google Ads of Microsoft Ads veel meer dan het simpel inkopen van zoekwoorden om op die manier een plek te krijgen in de betaalde advertenties. Binnen Google Ads en Microsoft zijn er eindeloze mogelijkheden om meer leads binnen te halen. Als gespecialiseerd SEA bureau helpt The Conversion Department jou hier graag bij.
  • Zichtbaar bij de doelgroep met een hoge zoekintentie
  • Jouw website op een prominente plek in de zoekresultaten

Ontvang een gratis SEA scan

Laat je gegevens achter en wij nemen binnen 24 uur contact met je op!

SEA marketing inzetten voor optimale resultaten

Het toevoegen van Search Engine Advertising aan jouw marketingmix is een middel om op korte termijn resultaat te behalen. Met SEA marketing is het namelijk mogelijk om direct zichtbaar te zijn voor de doelgroep die jij wilt bereiken. Na het opzetten van de SEA marketing campagnes is het noodzakelijk om deze nauwlettend in de gaten te houden en bij te sturen waar nodig, om het optimale resultaat te behalen.

Het neerzetten van de juiste SEA strategie

Bij The Conversion Department zorgen we voor een SEA strategie op maat. Dit delen we op in verschillende fases. Fase 1 bevat een uitgebreid zoekwoordenonderzoek, hierin stellen we vast welke vorm van adverteren, met bijbehorende doelgroepen en zoekopdrachten het beste bij jouw bedrijf past en gaan we de campagnes voor jou instellen. Adverteren in Google is via verschillende advertentievormen mogelijk: door middel van zoekadvertenties, display advertenties en Youtube-video advertenties.

Het opzetten van SEA campagnes

Na het vooronderzoek volgt de volgende fase van de strategie en is het tijd om de campagnes in te gaan stellen. Belangrijke eerste stappen hierin zijn het bepalen van het dagbudget, het kiezen van de biedstrategie en het toevoegen van de zoekwoorden waarop je gevonden wilt gaan worden.

De SEA campagnes zullen altijd even de tijd nodig hebben om te leren de juiste doelgroep te bereiken, en optimalisaties van de campagnes zijn altijd nodig om het beste resultaat te behalen. Toch is SEA marketing één van de meest effectieve manieren om op korte termijn resultaat te behalen.

SEA advertenties aantrekkelijk maken voor de doelgroep

SEA advertenties kunnen te zien zijn in verschillende vormen, afhankelijk van de gekozen campagne. Of het nou een tekstadvertentie is, een display advertentie of een video-advertentie: de content moet aanspreekbaar zijn voor de eerder gekozen doelgroep. De SEA experts van The Conversion Department hebben jarenlange ervaring met het zo aantrekkelijk mogelijk opstellen van de SEA advertenties, om zo het maximale resultaat uit de campagne te halen.

Google adverteren

Ruim 25% van de gebruikers van Google klikken op een advertentie op de zoekresultaten pagina. Daarnaast heeft Google het grootste marktaandeel, ruim 93% van de gebruikers in Nederland maakt gebruik van Google als zoekmachine. Dit zorgt voor een ontzettend hoog zoekvolume, wat het adverteren in Google erg interessant maakt.

Daarnaast maakt dit adverteren in Google het ideale kanaal om een ontzettend brede doelgroep op aan te spreken. Hier kan echter ook een nadeel aan kleven: het hoge marktaandeel en zoekvolume zorgt er ook voor dat er veel concurrentie te vinden is, wat adverteren in Google duurder maakt.

Adverteren via Microsoft Ads

Naast Google is ook Microsoft Bing een zoekmachine waarin het mogelijk is om te adverteren. Wanneer er gekozen wordt om te adverteren in Microsoft zal de doelgroep die je aanspreekt een stuk kleiner zijn. Echter, met een marktaandeel van 7% worden er jaarlijks toch nog miljoenen zoekopdrachten per jaar uitgevoerd op Microsoft Ads.

Op de zoekmachine van Microsoft zijn vooral veel zakelijke gebruikers en oudere gebruikers te vinden, dit maakt Microsoft als zoekmachine interessant als je wil adverteren binnen deze doelgroepen. Door het mindere zoekvolume zit er ook minder concurrentie op Microsoft als advertentiekanaal, en dit zorgt weer voor lagere kosten.

De voordelen van SEA

SEA kent vele voordelen, daarom wordt het ook als essentieel onderdeel gezien binnen een online strategie. Je hebt snel resultaat, veel verschillende targeting mogelijkheden en je hebt de controle over je advertentiekosten.
  • Krijg snel een hoge plaats in Google
  • Verschillende targetting mogelijkheden
  • Je advertentie is direct zichtbaar
  • Krijg controle over je advertentiekosten
  • Bereik jouw doelgroep op het juiste moment
  • Monitor het effect van jouw advertenties

Cases

Werk waar we trots op zijn

Opdrachtgevers

Wij werken zoal voor...