fbpx

Leadgeneratie

Blijven groeien met leadgeneratie

In 5 stappen naar meer online leads

Om omzetgroei te realiseren voor jouw bedrijf moet je allereerst in contact komen met je doelgroep. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan, want hoe ga je het gesprek aan met je potentiële klanten? Hoe kun je je doelgroep bereiken en hoe kom je aan hun contactgegevens?

Het proces en de inspanningen voor het verzamelen van contactgegevens noemen we leadgeneratie. Ben je benieuwd hoe je online marketing kunt inzetten voor leadgeneratie voor jouw bedrijf? We kijken graag samen met je naar de mogelijkheden en geven een onderbouwd advies.

    Download het stappenplan voor leadgeneratie

    Volg ons 5-stappenplan om strategisch aan de slag te gaan met online leadgeneratie.

    Wat is leadgeneratie?

    Leads zijn concrete, potentiële klanten waarvan je (minimaal) een aantal basisgegevens, zoals een telefoonnummer of e-mailadres. Deze basisgegevens moeten natuurlijk wel op een bepaalde manier verkregen worden, met andere woorden: gegenereerd worden.

    Leadgeneratie omvat alle activiteiten voor het vinden van mensen die mogelijk een interesse hebben in jouw product of dienst. Daarnaast moet je de contactgegevens zien te achterhalen om met ze in contact te komen en ze naar het gewenste doel te begeleiden (zoals een verkoop of download). Er komen verschillende marketing- en salesactiviteiten kijken bij leadgeneratie. Het is noodzakelijk om hier een effectieve en goed doordachte (online) strategie voor neer te zetten.

    Wat kan je van ons verwachten?

    Een winnende strategie voor jouw bedrijf

    Strategisch en uitvoerend partner

    Transparante en overzichtelijke rapportages

    We zijn betrokken teamspelers

    Hoe zet ik sterke leadgeneratie op?

    Het achterlaten van persoonsgegevens doet een potentiële klant uiteraard niet zomaar. Je kunt hier het beste iets van waarde tegenover zetten, afgestemd op de behoefte van jouw ideale klant. Enkele voorbeelden:

    Inschrijving voor een nieuwsbrief

    Om persoonlijk en gericht in contact te komen met bestaande en potentiële klanten

    Downloaden van een e-book

    Om laagdrempelig je doelgroep te voorzien van waardevolle informatie

    Inschrijven voor demo van product of dienst

    Als je product je USP is en je de doelgroep hiermee bekend wil maken

    Inschrijven voor een webinar/seminar

    Voor kennismaking en kennisdeling met je potentiële klanten
    Om je doelgroep een dergelijke actie te laten ondernemen, moeten ze eerst bereikt worden. Hoe en waar – dat is afhankelijk van je doelgroep. Het samenstellen van de juiste mix van marketingkanalen en -activiteiten speelt hierbij een belangrijke rol. Wil je meer weten over het proces van leadgeneratie? Download dan het stappenplan, waarin we uitleggen welke 5 stappen je moet nemen voor meer online leads. Andere vragen over leads genereren voor jouw bedrijf? We komen graag met je in contact!

    Cases

    Werk waar we trots op zijn

    Opdrachtgevers

    Wij werken zoal voor...