Case

Online inschrijvingen verkrijgen voor opleiding tot rijinstructeur

Klant

FIRSTT Rijopleidingen

Vraagstuk

FIRSTT Rijopleidingen biedt door heel Nederland opleidingen aan om rijinstructeur te worden.
Om te zorgen dat voor elke startdata van de opleiding voldoende aanmeldingen zijn, benaderen wij de doelgroep dankzij een effectieve online strategie.

Aanpak

Online aanmeldingen verkrijgen voor de rijopleiding

Je aanmelden voor een rijopleiding is een grote, weloverwogen stap. Dit doe je niet van de één op de andere dag. Daarom is het voor het behalen van de doelstellingen van FIRSTT van belang om de doelgroep in elke stap binnen de customer journey te benaderen. Hier hebben we de strategie dan ook volledig op aangesloten. In de strategie lag de focus op Social Media Advertising en Zoekmachine Adverteren (SEA).

In elke fase van de customer journey hebben we de content en campagnes afgestemd op de informatiebehoefte van de doelgroep. Dit zorgt ervoor dat de potentiële leerling de algehele klantreis doorloopt en zich uiteindelijk inschrijft voor de opleiding; het doel van de online strategie.

Naast de inzet van Social Media Advertising en Google Ads we de community onderhouden met Social Media Management. Dankzij sterke content verrassen we de doelgroep met unieke posts, video’s en advertenties. En met een grootschalig SEO-traject hebben we gewerkt aan de vindbaarheid van de website van FIRSTT.

Facebook Ads-campagnes gericht op startdata

FIRSTT heeft gedurende het jaar meerdere startdata in verschillende regio’s. De Facebook Ads-campagnes die wij hebben geactiveerd zijn afgestemd op deze startdata. Ver voor de startdata werken we aan de naamsbekendheid van FIRSTT. Nadat er een goede naamsbekendheid is opgebouwd, gaan we de doelgroep bereiken met gerichtere campagnes. Als de startdata nadert, gaan we over op de conversiecampagnes die zorgen voor een effectieve leadgeneratie in de vorm van aanmeldingen voor de rijopleiding.

Dankzij een nauwe samenwerking met de salesafdeling van FIRSTT – die de opvolging van de leads op zich neemt – weten we de kwaliteit van de aanmeldingen te verhogen. De input vanuit deze afdeling is erg waardevol bij het bepalen welke informatie de doelgroep wil ontvangen en welke vragen er spelen. Hier passen wij de strategie op aan en blijven we de campagnes optimaliseren voor meer rendement en online groei.

resultaat

Offline en online media combineren

Omdat het voor FIRSTT belangrijk is om zichtbaar te zijn in elke fase van de klantreis, is er een multimediale aanpak gerealiseerd waarbij verschillende media naast elkaar worden ingezet. Naast de ongoing online campagnes, zijn er advertenties geplaatst in diverse vakbladen en regionale bladen. Deze multimediale aanpak zorgt voor de herkenbaarheid en naamsbekendheid van FIRSTT. Dit alles draagt bij aan de algehele groei van de rijopleiding.

Kwalitatieve leadgeneratie voor groei

Voor FIRSTT hebben we een effectieve online strategie opgezet die leidt tot kwalitatieve leadgeneratie. De inzet van online marketing zorgt voor groei van de rijopleiding en de organisatie. De rijscholenbranche heeft altijd personeel nodig, dus de vraag naar kwalitatief geschoold personeel zal blijven groeien. Wat uiteraard gunstig is voor de rijopleiding.