Relevantie vergroten met een nieuwe website en content

Vraagstuk

CP-Coaching is hét re-integratiebureau voor de provincies Zuid-Holland en Zeeland. Voor CP-Coaching is een website ontwikkeld met een compleet nieuwe look-and-feel om het bedrijf sterk neer te zetten en conversie te verhogen.
Bij de ontwikkeling van de nieuwe website is rekening gehouden met alle betrokken partijen. Zo moest bij binnenkomst op de website direct duidelijk zijn dat CP-Coaching als re-integratiebureau medewerkers begeleidt in hun loopbaan, maar ook dat betrokken partijen als werkgevers, het UWV én gemeenten met hun arbeidsgerichte vraagstelling bij CP-Coaching terecht kunnen.

Een website die
vertrouwen uitstraalt

Bij re-integratietrajecten komt altijd maatwerk kijken. Maatwerk geleverd door specialisten die werknemers in een kwetsbare periode helpen. Vertrouwen is hierbij cruciaal. Alle betrokken partijen moeten het vertrouwen hebben dat CP-coaching hét re-integratiebureau is waarmee zij samen kunnen werken.

Bij het ontwikkelen van de website hebben gekeken hoe we het persoonlijke aspect van re-integratie naar voren kunnen brengen. Met een direct overzicht van alle medewerkers en persoonlijke fotografie van CP-coaching moet een gevoel van vertrouwen worden geschept.

Via een vaste werkwijze hebben we stapsgewijs naar de livegang van de nieuwe website toegewerkt. In de eerste fase is gekeken naar het ontwerp van de nieuwe website. Niet alleen de grafische uitstraling is hierin meegenomen, maar er is ook kritisch gekeken naar de optimale navigatie en indeling van de website; om de website zo gebruiksvriendelijk mogelijk neer te zetten.

Na goedkeuring van het ontwerp is de website ontwikkeld in het WordPress CMS. Voor oplevering van de website wordt de website uitgebreid getest en eventuele fouten verholpen om vervolgens tot livegang over te gaan.

Een website met oog
voor conversie

Daarnaast hebben we met conversie optimalisatie gekeken hoe we websitebezoeker gemakkelijk naar het conversiedoel op de website leiden; het doen van een contactaanvraag (bellen, e-mail of een afspraak inplannen via de website). Op de website zijn een aantal conversie-momenten gerealiseerd die tot meer contactopnames moeten leiden.

“TCD beveel ik aan bij mijn partners, goede dienstverlening met een duidelijke communicatie. Wij zijn met onze vraagstukken van A tot Z geholpen.”
Chris Peters - Arbeidsdeskundige, CP-coaching

Relevantie voor
nieuwe bezoekers

Naast het realiseren van een conversievriendelijke website, was er ook de wens om de relevantie van de website te verbeteren – met als onderliggende doel om het organische verkeer te verhogen. De relevantie van een website is enorm waardevol; hoe relevanter je website, hoe hoger je website in de zoekresultaten scoort.

Wij zijn hiervoor een SEO-traject aangegaan met CP Coaching. Er is uitvoerig onderzoek gedaan. Deze SEO-analyse maakt inzichtelijk waar er optimalisaties kunnen worden doorgevoerd.

Eén van de optimalisaties was om per dienst een relevante tekst te schrijven. Met uitvoerig onderzoek hebben we per re-integratiedienst, samen met CP Coaching, de vraagstelling boven water gekregen. Vanuit deze basis hebben we teksten geschreven die perfect inspelen op de zoekintentie van (nieuwe) websitebezoekers. De teksten zijn niet geschreven voor de zoekmachine, maar voor de mens.

Resultaat

Een sterk fundament

Na oplevering en livegang van de nieuwe website is The Conversion Department nog steeds verantwoordelijk voor de hosting en het onderhoud van de nieuwe website. Het SEO-traject heeft gezorgd voor een sterk fundament op SEO-vlak met sterke content en een technisch goed geoptimaliseerde website. Inmiddels is een aantal maanden na livegang de hoeveelheid organisch verkeer verdubbeld!

Efficiënt marketingplan opstellen?

Ontdek in 8 vragen hoe ⤵️
(Vereist)