Versterking en professionalisering van huidige huisstijl

Vraagstuk

Topsite is een fullservice internetbureau met een nuchtere en no-nonsense aanpak.
Het bedrijf heeft meer dan 20 jaar ervaring in het bouwen van maatwerk websites en applicaties. In het opgebouwde netwerk zijn zij ondertussen een gevestigde naam, maar de behoefte is ontstaan om ook daarbuiten naamsbekendheid op te bouwen. Een logische eerste stap daarbij is om de bestaande huisstijl onder de loep te nemen en te professionaliseren.

Aanpak

Verder bouwen op de bestaande huisstijlelementen

Aan ons de vraag om deze professionaliseringsslag in de positionering en beeldtaal van Topsite door te voeren. Hiervoor zijn we teruggegaan naar de basis; waar staat Topsite voor, wat willen ze uitstralen? Daarnaast hebben we de bestaande huisstijl elementen meegenomen in de vernieuwde beeldtaal.

 

Het bestaande logo van Topsite hebben we als basis genomen. Dit bestaat uit heldere letters met een slimme verwijzing naar de ‘code’ met de brackets. De uitstraling van het logo is sterk en nuchter en de dienstverlening is direct herkenbaar. Hierop hebben wij de beeldtaal verder gebouwd.

Keuze in de beeldtaal onderbouwen

De jarenlange ervaring van Topsite heeft ervoor gezorgd dat zij hoge kwaliteit leveren. Ze bouwen online oplossingen – gefundeerd op efficiënte en heldere code. Hier zit de meerwaarde en dus dragen zij die trots uit. We hebben het kleurenpalet uitgebreid met een aantal accentkleuren. Het actieve kleurenpalet straalt actie en vertrouwen uit. Voor het lettertype wordt een toegankelijk lettertype gehanteerd. De brackets uit het logo hebben we een prominente plek binnen het communicatiegrid gegeven, voor unieke en herkenbare huisstijlelementen. Het beeldgebruik richt zich op de uitstekende service en de tevreden eindgebruiker.

Het kleurenpalet, lettertype, stijlelementen en beeldgebruik komt samen in een helder en onderscheidend communicatiegrip. Het grid zorgt ervoor dat de beeldtaal telkens op juiste manier wordt doorgevoerd. Of dit nu tekstueel of beeldend is, elke keer zal de uiting herkenbaar zijn.

“De verdieping in onze huisstijl geeft ons een unieke uitstraling, die past bij waar wij als bedrijf voor staan. Er wordt goed invulling gegeven aan onze wensen.”
Martijn van Wijk - Eigenaar, Topsite

resultaat

Fundament voor (online) marketing

Vanuit een sterk gedachtegoed en heldere positionering hebben we Topsite visueel kracht gegeven. De beeldtaal geeft de handvatten voor energieke communicatie en geeft mogelijkheden om hun verhaal krachtig over te brengen. In de communicatie voel je de trots van een gevestigd bedrijf die de focus legt op hun uitstekende dienstverlening.

Topsite heeft met de vernieuwde huisstijl een sterke basis. Vanuit de opgeleverde beeldtaal kan de website worden vernieuwd, wordt de trost en werkwijze van Topsite op professionele en gepaste wijze uitgedragen. Daarnaast kan Topsite naar buiten treden en klanten binden met de inzet van online marketing.

Efficiënt marketingplan opstellen?

Ontdek in 8 vragen hoe ⤵️
(Vereist)